ایا آتیلا پسیانی مسیحی است

 

آتیلا پسیانی بازیگر ایرانی ارمنی، مشهور و محبوب سینما و تئاتر ایران بود که با بازی‌های برجسته خود و نقش‌آفرینی‌های استثنایی در صحنه هنری ایران، جایگاه ویژه‌ای در قلب هواداران به خود اختصاص داد. وی تعداد زیادی از فیلم‌های موفق و پرطرفدار ایرانی را به خوبی بازی کرد و با استعداد و شخصیتی منحصر به فرد، به عنوان یکی از نخبگان هنر نمایشی ایران به یاد ماند.

 

آتیلا پسیانی (زاده ۱۰ اردیبهشت ۱۳۳۶) فرزند جمیله شیخی بود.

پسیانی از دهه شصت خورشیدی به بعد حضور فعالی در عرصه تئاتر ایران داشته که شامل اجراهای جشنواره‌ای و آزاد می‌شود. او با آثارش در چندین دوره جشنواره تئاتر فجر حضور داشته که از این میان می‌توان به جشنواره فجر سال ۱۳۷۰ اشاره کرد. پسیانی در این دوره واقعه‌خوانی جهاز جادو نوشته محمد چرمشیر را کارگردانی کرد و آن را به روی صحنه برد.

هجدهمین مراسم «شب کارگردان» خانه تئاتر، که عصر یک‌شنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۲، در تالار شهناز خانه هنرمندان ایران برگزار شد، به نکوداشت آتیلا پسیانی اختصاص داشت.

پسیانی همچنین در سال ۱۳۸۰ برنده لوح زرین بهترین بازیگر مرد برای بازی در فیلم نسل سوخته نیز شد.

 

در ویدئویی قدیمی که در شبکه اجتماعی منتشر شده است فردوس کاویانی درباره آتیلا پسیانی صحبت می‌کند و می‌گوید از سال‌های دور می‌دانسته است که او هنرمند بزرگی خواهد شد. آتیلا پسیانی امروز بر اثر بیماری سرطان درگذشت. فردوس کاویانی نیز چهارم ماه جاری از دنیا رفت.

 

 

پرتره ای از جمیله شیخی و آتیلا پسیانی در سالهای کودکی

🔹جمیله شیخی مادر آتیلا پسیانی از بازیگران توانمند سینما و تلویزیون ایران در سال های دور بود.

 

واکنش جواد نکونام به درگذشت آتیلا پسیانی

 

اشتراک در
اطلاع از

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
error: Content is protected !!