مراسم تشییع جنازه داریوش مهرجویی | مراسم خاکسپاری داریوش مهرجویی

 

بدرقه مهرجویی در پهنه رودکی

🔹مراسم تشییع پیکر داریوش مهرجویی و وحیده محمدی‌فر امروز با اجرای بهرام رادان در پهنه رودکی تالار وحدت برگزار شد.

مسعود کیمیایی:
🔹نمی‌توانم سخن بگویم، غیرممکن است از رفتن داریوش مهرجویی بگویم.

 

 

 

بهمن فرمان آرا:
🔹داریوش جان قرار نبود این ملاقات اینجا انجام شود. ما کجا زندگی می‌کنیم؟ یکی از بزرگترین هنرمندان این مملکت باید سلاخی شود؟

فرهاد آییش:
🔹استاد علی نصیریان در سفر است و در پیامی گفته است: در بیماری با فکر و خیالت به سر می‌برم. من فرو ریختم و بی‌خواب شدم. چه کنم؟ از اولین کار خلاقه‌ات در کنارت بودم تا آخرین کار اما الان نیستم. ای مهر فرزانه! این چه روزگاری است؟!

مرضیه برومند:
🔹قرار بود پیامی نوشته شود تا من به عنوان مدیرعاملِ بدبختِ خانه سینما بخوانم ولی کسی نتوانست چیزی بنویسد. الان قاصرم از صحبت و عظمت دردی که خانه سینما به دوش می‌کشد.

مونا مهرجویی:
🔹 تنها احساسی که دارم این است که مامان و بابا کنارم ایستاده اند تا من نیافتم. امیدوارم قاتلین زودتر پیدا شوند و به قول بابام قاتلین بین ما هستند.

 

 

صحبت های دختر داریوش مهرجویی

🔹مونا مهرجویی: احساس می‌کنم پدر و مادر شانه‌هایم را گرفتند و از من می‌خواهند سرپا بمانم/ به قول بابا قاتلین میان ما هستند

🔹مونا مهرجویی دختر داریوش مهرجویی و وحیده محمدی‌فر در مراسم تشییع پدر و مادرش گفت:«نمی دانم چی می‌توانم به زیان بیاورم. الان تنها احساسی که دارم اسن هست که مامان بابا کنارم ایستادن و شانه‌هایم را گرفتند و از من می‌خواهند سرپا بمانم. مطمینم از اینکه کنارم هستند و به قول بابا قاتلین واقعا میان ماست.

 

 

 

لحظه ورود پیکر داریوش مهرجویی و همسرش به پهنه رودکی

 

مسعود کیمیایی: غیرممکنه درباره رفتن داریوش مهرجویی از این جهان حرف بزنم

مسعود کیمیایی که در کنار داریوش مهرجویی از آغازگران موج نوی سینمای ایران بود در مراسم تشییع دوست و همکار قدیمی‌اش از شدت امدوه قادر به صحبت نبود و در صحبت‌های کوتاهی گفت:« هیچی نمی‌توانم بگویم… راجع به داریوش مهرجویی و رفتنش از این جهان حرف بزنم؟ غیر ممکنه!»

 

 

آغاز مراسم تشییع داریوش مهرجویی

🔹مردم و هنرمندان تئاتر، سینما و تلویزیون برای وداع با داریوش مهرجویی و همسرش وحیده محمدی‌فر به تلار وحدت آمدند تا او و همسرش را بدرقه کنند.

 

پیام فریار جواهریان همسر سابق مهرجویی: چه مرگ غمباری و ناشایسته برای داریوش و وحیده …

🔹فریار جواهریان همسر سابق زنده‌یاد داریوش مهرجویی و طراح صحنه تعدادی از فیلم‌های ایشان پیامی غم‌انگیز نوشت.

مردم و هنرمندان برای بدرقه مهرجویی به تالار وحدت آمدند

🔹جمعی از مردم و هنرمندان برای تشییع مهرجویی و هنسرش در پهنه رودکی تالار وحدت حضور یافتند.
🔹احمدرضا درویش، محمد مهدی عسگرپور، داریوش فرهنگ، محمد علی نجفی، علی مصفا، جعفر پناهی، محمد رسول اف، حسن پورشیرازی، غزل شاکری، محسن امیریوسفی از جمله هنرمندان حاضر در مراسم بودند.
🔹داریوش مهرجویی و وحیده محمدی‌فر ۲۲ مهرماه در خانه‌شان به قتل رسیدند.

 

اعلام زمان تشییع پیکر داریوش مهرجویی و همسرش

🔹سخنگوی خانه سینما اعلام کرد که مراسم تشییع داریوش مهرجویی و همسرش از ساعت ۱۰ صبح چهارشنبه (۲۶ مهر) در پهنه رودکی تالار وحدت برگزار می‌شود و در ادامه پیکر داریوش مهرجویی و همسرش به قطعه هنرمندان بهشت زهرا بدرقه می‌شود

 

 

آخرین تصمیمات خانه سینما در پی قتل داریوش مهرجویی و همسرش

سخنگوی خانه سینما:

🔹مقرر شد از فردا دوشنبه (۲۴ مهر) به نشانه احترام، سه روز عزای عمومی برای اهالی سینما اعلام شود.

🔹همزمان با مراسم تشییع نیز یک روز تمام پروژه‌های سینمایی در سراسر کشور تعطیل شوند.

🔹جزئیات مراسم خاکسپاری، زمان و مکان آن متعاقبا اعلام می‌شود. 

 

با توجه به اینکه تازه جسد داریوش مهرجویی و همسرش پیدا شده و پلیس وارد تحقیقات شده است هنوز زمان مراسم تدفین و تشییع جنازه مشخص نیست و به محض اطلاع در همین صفحه به اطلاع شما میرسانیم.

 

نخستین یافته‌ها از قتل داریوش مهرجویی و همسرش

🔹تحقیقات درباره قتل داریوش مهرجویی و همسرش در حالی ادامه دارد که به نظر می‌رسد عاملان جنایت ابتدا این کارگردان و سپس همسرش را کشته‌اند.
🔹به گزارش سایت جنایی، بر اساس اطلاعات به دست آمده وضعیت اجساد نشان می‌داد ابتدا داریوش مهرجویی به قتل رسیده است. عاملان قتل با چوب که به نظر می‌رسد مربوط به درخت آلبالو است به سر او کوبیده و لکه‌های خون روی این چوب دیده شده است. بعد از اینکه داریوش مهرجویی گیج شده شاهرگ او را قطع کرده و جسدش را مقابل آشپزخانه رها کرده‌اند.
🔹جسد همسرش وحیده محمدی‌فر در یکی از اتاق خواب‌ها پیدا شده است. گلوی او هم بریده شده اما آثار بر جای مانده روی بدن این زن نشان می‌دهد او با عاملان قتل درگیر شده و شکستگی‌هایی نیز روی دست و پای او وجود داشته است.
🔹احتمال داده می‌شود او با صدای درگیری که عاملان قتل با شوهرش داشته‌اند هوشیار شده و حالت تدافعی به خود گرفته است.

 

ابعاد قتل مهرجویی توسط وزارت ارشاد پیگیری می‌شود

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی:
🔹بی‌تردید مهرجویی از بزرگان جریان ساز سینمای ایرانی بود که در طول شش دهه فعالیت، آثار ماندگاری را تولید کرد.
🔹این حادثه تلخ و دردناک تا روشن شدن ابعاد آن توسط نهادهای ذی‌ربط پیگیری می‌شود و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی آن را با جدیت دنبال خواهد کرد.

اشتراک در
اطلاع از

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
error: Content is protected !!