مدارس کی باز میشود 1403

آغاز سال تحصیلی و بازگشایی مدارس از شنبه, اول مهر/ برگزاری «جشن شکوفه‌ها» ۲۹ شهریور

کاظمی, رئیس ستاد بازگشایی مدارس وزارت آموزش و پرورش:
🔹زمان آغاز سال تحصیلی ۱۴۰۳ـ ۱۴۰۲ و بازگشایی مدارس، شنبه «اول مهر» است. امسال اول مهر روز شنبه است که تعطیل رسمی هم نیست؛ بنابراین شنبه اول مهر ۱۴۰۲ روز اصلی بازگشایی مدارس است.
🔹جشن شکوفه‌ها مربوط به پایه اول ابتدایی و جشن جوانه‌ها مربوط به پایه هفتم است که روز ۲۹ شهریور ماه برگزار می‌شود و استان‌ها باید برای این روز برنامه‌ریزی خود را انجام دهند. جشن غنچه‌ها برای کودکستانی‌ها (پیش دبستانی‌ها) نیز ۱۵ مهر ماه برگزار می‌شود./ایسنا

🔻سال تحصیلی جدید از سوم مهر آغاز می‎شود

وزیر علوم: 

🔹سال تحصیلی جدید برای دانشجویان از سوم مهر ماه و برای ورودی های جدید از هفته سوم مهرماه آغاز می شود.

 

بازگشایی مدارس در ایران طبق روال سال‌های گذشته، معمولاً در روز اول مهرماه انجام می‌شود. این تاریخ به عنوان آغاز سال تحصیلی جدید در کلیه مقاطع تحصیلی اعم از دبستان، متوسطه و دانشگاه‌ها تعیین می‌شود.

در این روز، دانش‌آموزان به مدارس باز می‌گردند و سال تحصیلی جدید آغاز می‌شود. اما در مورد تاریخ بازگشایی دانشگاه‌ها، همیشه وابسته به تصمیمات وزارت آموزش و پرورش و سازمان سنجش آموزش عالی بوده و ممکن است در تعیین زمان بازگشایی دانشگاه‌ها تغییراتی صورت گیرد.

شایعات مبنی بر بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها در زمان‌های مختلف بدون تایید رسمی از مراجع ذیربط صحت ندارند و بهتر است در این خصوص به اعلانات رسمی وزارت آموزش و پرورش و سایر مراجع مربوطه توجه کرد.

 

مترو در مهر ماه برای دانش آموزان و دانشجویان «رایگان» است

👤مدیرعامل شرکت بهره‌برداری متروی تهران و حومه: به منظور افزایش آمادگی ناوگان متروی تهران برای ارائه خدمات حداکثری در مهرماه، اورهال قطارها و تأسیسات ایستگاه‌ها مانند پله‌های برقی در حال انجام است.

🔹دانش‌آموزان و دانشجویان می‌توانند برای مهرماه به صورت رایگان از مترو استفاده کنند.

 

وزیر آموزش و پرورش: از وضعیت سامانه جدید آموزش غیر حضوری مدارس مطلع نیستم

🔹 وزیر آموزش و پرورش در جمع خبرنگاران با اشاره به تعطیلی مدارس و استفاده از فضای مجازی گفت :
ما شبکه دانش آموزی شاد را داریم که در منطقه مشابه آن وجود ندارد باید از سرمایه گذارانی که این شبکه را ایجاد کردند تشکر کنیم که با ایجاد این سکو از آموزش مجازی حمایت کردند. از سامانه جدید هنوز اطلاعی ندارم و باید بررسی کنم.
🔸 قرار بود وزارت آموزش و‌ پرورش سامانه آموزش غیرحضوری را تا پایان آبان طراحی کند.

اشتراک در
اطلاع از

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
error: Content is protected !!