ایا فردا مدارس اصفهان تعطیل است شنبه ۹ دی ۱۴۰۳

فوری مدارس استان اصفهان فردا شنبه ۹ دی ماه دایر است

سلمانی رئیس اداره اطلاع‌رسانی و روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان:

برخی شایعات در خصوص تعطیلی مدارس استان صحت ندارد و فعالیت کلیه مدارس فردا شنبه ۹ دی به قوت خود باقیست.

فوری احتمال تعطیلی مدارس و دانشگاه های اصفهان برای فردا شنبه ۹ دی

🔹 با اوج گیری مجدد آلودگی هوا در اصفهان جلسه کارگروه اضطرار آلودگی هوا تشکیل خواهد شد و نتایج و مصوبات جلسه برای تصمیم گیری در مورد فردا شنبه ۹ دی به محض دریافت از طریق رسانه همکلاسی اعلام خواهد شد.
🔹لازم به ذکر است سازمان هواشناسی با صدور هشدار سطح زرد از افزایش غلظت آلایندهها و بالارفتن شاخص كيفيت هوا تا شرایط ناسالم برای عموم از اوایل شنبه ۹ دی تا اواخر یکشنبه ۱۰ دی خبر داده است.

 

پیش بینی تعطیلی مدارس و آلودگی هوا در کلانشهر اصفهان

هوای کلانشهر اصفهان در روز جمعه با غلظت بالای آلاینده‌ها به شاخص (161) رسیده و به وضعیت ناسالم رسیده است. این موضوع نشانگر ورود و تشدید آلاینده‌ها در هوا و آلودگی آن، نه تنها در اصفهان بلکه در کلان‌شهر تهران نیز است. این شرایط، باعث افزایش احتمال تعطیلی مدارس، دانشگاه‌ها و حتی ادارات در روزهای آتی شده است. همچنین هشدارهای هواشناسی نیز تأییدگر این موضوع محسوب می‌شود.

با توجه به شاخص آلودگی هوا و ورود آلاینده‌ها، کمیته اضطرار استان تا پایان ساعت کاری روز جمعه جلسه‌ای برگزار خواهد کرد تا درباره غیرحضوری شدن مدارس به منظور حفظ سلامت دانش‌آموزان تصمیم‌گیری کند. جلسه کمیته اضطراری در ساعت 18 برگزار می‌شود و نتیجه تا پایان ساعت 20 اعلام خواهد شد.

به توصیه محمد رضا رفیعی، کارشناس هواشناسی، برای چهار روز آینده در اصفهان، برف و باران در پنج‌شنبه و جمعه، و آلودگی و پایداری جو در شنبه و یک‌شنبه پیش‌بینی شده است. همچنین، تغییرات دمایی محسوسی در طول 24 ساعت آینده مشاهده خواهد شد.

بنابراین، با توجه به وضعیت آلودگی هوا و شاخص کیفیت آن در نزدیکی به حد ناسالم، احتمال تعطیلی در هفته آینده وجود دارد.

با ما باشید .

اشتراک در
اطلاع از

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
error: Content is protected !!