اعتکاف چه روزی است | زمان اعتکاف ۱۴۰۳ | سایت ثبت نام اعتکاف قم

آغاز ثبت نام مراسم معنوی «اعتکاف» در قم

🔹 همزمان با سالروز ولادت حضرت فاطمه زهرا سلام الله علی‌ها از ۱۳ دی ماه تا ۲۶ دی ماه ثبت نام مراسم معنوی «اعتکاف» استان قم برای گروه‌های هدف همگانی، دانشجویی، دانش‌آموزی در سامانه متمرکز ستاد مرکزی اعتکاف به آدرس Itikaf.ir آغاز می‌شود.

اعتکاف رجبیه در ۴۶ مسجد قم برگزار می‌شود

🔹 رییس ستاد اعتکاف قم با اشاره به آغاز ثبت‌نام شرکت در این آیین معنوی گفت: اعتکاف رجبیه امسال در ۴۶ مسجد در سطح این استان برپا خواهد شد.

🔹حجت‌الاسلام سید علیرضا تکیه‌ای افزود: ثبت‌نام اعتکاف امسال از ۱۳ دی آغاز و تا ۲۶ دی‌ماه جاری در سامانه https://itikaf.ir/ ادامه دارد.

مراسم اعتکاف: روزهای سبز ایمان و پیوند با الله

اعتکاف به عنوان یک عمل عبادی مهم در اسلام، هر ساله در ایام البیض، به ویژه در ماه‌های رجب، شعبان، و رمضان، توسط مسلمانان جهان انجام می‌شود. اعتکاف به معنای انزواکشیدن و انفرادی‌ترین عبادتی است که مسلمانان در این ماه‌ها به سر می‌برند. در این سه ماه مقدس، به ویژه در ۱۳ رجب، ۱۴ شعبان، و در تمامی ایام ماه رمضان، اعتکاف نماد انس با خدا، تفکر و اندیشه عمیق در مورد معانی قرآنی و دینی، و استفاده بهینه از اوقات نعمت‌بخش این ماه‌هاست.

تاریخ امسال برابر با ۱۳ رجب ۱۴۰۲ با تقویم هجری قمری و ۵ بهمن ماه ۱۴۰۲ با تقویم میلادی می‌باشد. این مراسم اعتکاف به عنوان فرصتی برای روحانیت و مسلمانان عادی برای تقویت ایمان، تفکر در مسائل دینی، و تاثیرگذاری بر روح و روان فردی شناخته می‌شود. همچنین، این روزها فرصت خوبی برای آرامش و روانشناسی فردی فراهم می‌کند و امکان مشارکت در عبادات گوناگون از جمله نمازهای شب و قرآن‌خوانی را به شیوه‌ای متفاوت و خاص فراهم می‌سازد.

مسلمانان در این روزها با اعتکاف به سوی خداوند متعال می‌روند و در این سه ماه مقدس، اعمال نیکوکاری، زکات، و کمک به نیازمندان نیز تاکید شده و انسان به دنبال بهبود روحیه‌ای و جسمانی متعالی می‌باشد. معتقدان به این باورند که این روزها فرصتی فراهم شده تا با نزدیکی به الله، دنیا و آخرت خود را نیز بهبود بخشند و فضایی آرام و پاک را در خود احساس نمایند.

اشتراک در
اطلاع از

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
error: Content is protected !!