چهارشنبه سوری ۱۴۰۳ چندم است | چهارشنبه سوری ۱۴۰۳ چه روزی است چندشنبه است

چهارشنبه سوری چه روزی است ؟

چهارشنبه سوری در آئین و رسومات ما یکی از زیباترین مناسبت ها و شبها برای مردم ایران تلقی می شوند که این آیین قدمتی چندین ساله دارد که از نیاکان ما به یادگار مانده است که متاسفانه این روزها و این سالها هیجان و زیبایی چهارشنبه سوری تبدیل به شبی هولناک و دلهره آور شده است که با مواد محترقه و آتش سوزی های گسترده و انفجارهای خطرناک روبرو شده ایم و آئین و رسومات را خدشه دار کرده است .

چهارشنبه سوری به شامگاه آخرین سه شنبه از سال اطلاق می شود که در آن شب با روشن کردن آتش غم ها و غصه ها و بیماری ها و گرفتاری های یک سال گذشته را در آتش می انداختند تا سال جدید را بدون دردسرهای گذشته شروع کنند و همه فامیل ، اقوام ، دوست و آشنا گرد هم جمع می شدند و غم ها را از دل هم می زدودند .

امسال به دلیل 29 روزه بودن اسفند ماه شب سال تحویل و شب چهارشنبه سوری در یک شب همزمان شده است ، یعنی سه شنبه 29 اسفند 1402 هم چهارشنبه سوری و هم شب عید نوروز است .

ممکن است بعضی اعتقاد داشته باشند که سه شنبه 22 اسفند شب چهارشنبه آخر سال و چهارشنبه سوری است که مصادف با اول ماه مبارک رمضان نیز می باشد است که باید بگوییم این مطلب درست نیست و شب عید که شب چهارشنبه است و لحظه سال تحویل صبح چهارشنبه است ، شب چهارشنبه سوری نیز می باشد .

چهارشنبه سوری امسال سه شنبه شب 29 اسفند 1402 می باشد .

اشتراک در
اطلاع از

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
error: Content is protected !!