ایا فردا عزای عمومی است چهارشنبه ۲۶ مهر ۱۴۰۳ | ایا فردا چهارشنبه تعطیل است

اعلام عزای عمومی در سراسر کشور

🔹دولت جمهوری اسلامی ایران طی بیانیه‌ای ضمن محکوم کردن اقدام جنایتکارانه رژیم صهیونیستی در قتل عام بیماران بویژه کودکان و زنان بی پناه در بیمارستان المعمدانی غزه، فردا چهارشنبه را در سراسر کشور عزای عمومی اعلام کرد.
🔹در این بیانیه از مجامع بین المللی و سران کشورهای مختلف بویژه کشورهای اسلامی  خواسته شده است ضمن محکومیت این اقدام شنیع بعنوان جنایت جنگی علیه بشریت و نسل کشی روابط خود با این رژیم را قطع و سفرای رژیم صهیونیستی را اخراج نمایند.

 

در پی حمله وحشیانه امشب توسط نیروهای صهیونیستی به بیمارستان المعمدانی در فلسطین، اعلام شد که برای اظهار همدردی با مردم فلسطین و به عنوان علامت اعتراض به جنایت نسل‌کشی دسته‌جمعی صهیونیست‌ها در حمله به بیمارستان المعمدانی، در کشورهای اسلامی سه روز عزای عمومی برگزار می‌شود. این جنایت وحشیانه، در نتیجه استفاده از بمب‌های خاصی که قادر به ایجاد هزاران ترکش است، منجر به کشته شدن و مجروح شدن انبوهی از مردم بی‌گناه فلسطین شده است. حماس در واکنش به این حمله وحشیانه اعلام کرد که طی ده روز گذشته، تقریباً ۲۰۰۰ زن و کودک در اثر حملات هوایی رژیم صهیونیستی به غزه جان باخته‌اند. این حادثه تلخ، نشان‌دهنده نیاز فوری به پایان دادن به خشونت و سرکوب مردم بی‌گناه فلسطین و تسلیم درخواست‌های بین‌المللی برای حفظ صلح و امنیت در منطقه و جهان است. اعلام عزای عمومی در کشورهای اسلامی نشان از اعتراض مردم به این جنایت دارد و از دیگر کشورها و سازمان‌های بین‌المللی تقاضا می‌شود تا انتقام از این جنایت‌های نسل‌کشی دسته جمعی را پیگیری کرده و تلاش‌های خود را برای پایان دادن به این خشونت‌ها افزایش دهند.

تصویری از کودکی در غزه که امشب جهانی شد.

 

۳ روز عزای‌عمومی در فلسطین درپی حمله بیمارستان

🔹رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در پی جنایت امشب صهیونیست‌ها در هدف قرار دادن بیمارستان المعمدانی اعلام ۳ روز عزای عمومی کرد.
🔹خبرنگار الجزیره گزارش داده اسرائیل در حمله به بیمارستان المعمدانی از نوع خاصی بمب استفاده کرده که قادر به ایجاد هزاران ترکش است.

حماس: قریب به ۲۰۰۰ زن و کودک در حملات هوایی اسرائیل به غزه جان باخته‌اند

🔹خبرگزاری رویترز به نقل از دفتر مطبوعاتی حماس اعلام کرد که طی ۱۰ روز گذشته تقریبا ۲۰۰۰ زن و کودک طی حملات هوایی رژیم صهیونیستی به غزه کشته شده‌اند.

اولین واکنش حماس: کشتار بیمارستان المعمدانی جنایت نسل کشی دسته جمعی است

منابع غیر رسمی: ۱۰۰۰شهید بر اثر بمباران بیمارستان المعمدانی

🔹برخی اخبار غیر رسمی از نوار غزه حاکی از آن است که تعداد شهدای بمباران بیمارستان المعمدانی در نوار غزه بیشتر از ۵۰۰ نفر بوده و به حدود ۱۰۰۰ نفر می‌رسد.

 

تسنيم: اخبار غیر رسمی از شهادت ۸۳۳ فلسطینی در حمله به بیمارستان المعمدانی غزه حکایت دارد.

واکنش حماس به جنایت دردناک در بیمارستان مرکز غزه

🔹جنبش مقاومت اسلامی فلسطین حماس با اشاره به جنایت به وقوع پیوسته در بیمارستانی در مرکز غزه، آن را جنایت نسل کشی توصیف و خواستار شکسته شدن سکوت در مقابله یاغی گری‌های اشغالگران شد.
🔹به گفته شاهدان عینی بیمارستان به یک حوض خون تبدیل شده و قربانیان اکثرا از خانواده‌هایی بودند که از نقاط مختلف غزه به اینجا پناه آورده بودند.

شهادت بیش از ۵۰۰ نفر در بمباران بیمارستان المعدانی

🔹وزارت بهداشت فلسطین اعلام کرد که بر اثر بیمارستان المعمدانی در نوار غزه تا این لحظه بیش از ۵۰۰ فلسطینی شهید شده‌اند که بیشتر آن‌ها از زنان و کودکان هستند

 

شبکه تلویزیونی فلسطین الیوم:
ارتش اشغالگر پیش از بمباران بیمارستان المعمدانی به شهروندان اعلام کرده از منازل خود خارج شوند و به این بیمارستان بروند

بمباران بیمارستان المعمدانی و شهادت حدود 500 فلسطینی

🔹وزارت بهداشت فلسطین اعلام کرد که اشغالگران صهیونیست بیمارستان المعمدانی را بمباران کرده و برآوردها حاکی از شهادت 500 فلسطینی در این بیمارستان است

شبکه تلویزیونی فلسطین الیوم:
ارتش اشغالگر پیش از بمباران بیمارستان المعمدانی به شهروندان اعلام کرده از منازل خود خارج شوند و به این بیمارستان بروند

اشتراک در
اطلاع از

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
error: Content is protected !!