ایا فردا مدارس اصفهان تعطیل است یکشنبه ۲۱ آبان ۱۴۰۳

مدارس روز یکشنبه تعطیل می‌شود؟

🗣️مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان:
🔹از صبح امروز، شنبه بیستم آبان، شاخص آلودگی هوای اصفهان در وضعیت ناسالم برای عموم شهروندان بوده است.
🔹با تشدید و استمرار شرایط آلایندگی‌ها، جلسه کمیته شرایط اضطرار آلودگی هوای استان اصفهان به‌طور مستمر در حال برگزاری است تا برحسب وضعیت در خصوص نحوه فعالیت مدارس و سایر ارگان‌ها و بخش‌های مختلف تصمیم‌گیری شود، بنابراین امروز همچون روزهای گذشته با برگزاری این جلسه، نتایج نهایی مصوبات ابلاغ خواهد شد.

تعطیلی مدارس در اصفهان: تصمیماتی براساس شاخص آلودگی هوا

با توجه به وضعیت نامناسب هوایی در استان اصفهان و شاخص آلودگی هوای بالا، احتمال تعطیلی مدارس در روز فردا به حدود ۸۶٪ افزایش یافته است. در حال حاضر، میانگین شاخص کیفیت هوای این منطقه به مقدار ۱۷۱ رسیده که از حد ناسالم برای افراد حساس بیشتر است.

مدیران مسئول استانداری اصفهان در ادامه پایش و ارزیابی وضعیت هوایی، اقدام به بررسی جدی احتمال تعطیلی مدارس فردا کرده‌اند. این تصمیمات به منظور حفاظت از سلامت دانش‌آموزان و کاهش تعرض آنها به آلودگی‌های هوایی اتخاذ می‌شود.

با توجه به میانگین شاخص کیفیت هوای بالا و شدت آلودگی، احتمال تعطیلی مدارس در اصفهان در روز فردا بسیار مرتفع به نظر می‌رسد. تصمیمات نهایی بر اساس ارزیابی‌های سازمان‌های مرتبط با محیط زیست و بهداشت عمومی اعلام خواهد شد.

به همین دلیل، توصیه می‌شود که اولیاء دانش‌آموزان و اعضای خانواده به تازگی اطلاعات آب و هوا را دنبال کرده و در صورت اعلام تعطیلی مدارس، اقدامات لازم برای حفظ سلامتی فرزندان خود را انجام دهند.

 

هوای اصفهان به شاخص ۱۷۱ رسیده و در وضعیت ناسالم برای عموم (قرمز) قرار گرفته است. این وضعیت نشان‌دهنده آلودگی شدید هوا و حضور ذرات مضر در آن است. در چنین شرایطی، احتمال تعطیلی مدارس در اصفهان بسیار مرتفع به نظر می‌رسد با توجه به نظر جناب منصور شیشه فروش فعلا خبری از تعطیلی مدارس برای استان اصفهان منتشر نشده و صورت نگرفته است.

به منظور کاهش تعرض دانش‌آموزان به آلاینده‌های هوایی و حفظ سلامت آنها. معمولاً این تصمیمات توسط مسئولین آموزش و پرورش با توجه به شاخص‌های کیفیت هوا و راهنمایی‌های مراجع بهداشتی اعلام می‌شوند. از طرفی، نقل و انتقالات عمومی نیز ممکن است متأثر از این شرایط باشد و برخی اقدامات محدودیتی در این زمینه صورت بگیرد.

احتمال تعطیلی برای شیفت بعد از ظهر و همچنین برای تعطیلی کامل اصفهان در روز یکشنبه خبرهایی به دستمان رسیده است و در صورت اعلام رسمی خبر منتشر خواهد گردید .

شما نیز در این رابطه نظرات خود را برای ما بنویسید .

اشتراک در
اطلاع از

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
error: Content is protected !!