ایا فردا مدارس تعطیل است یکشنبه | ایا فردا یکشنبه مدارس تهران تعطیل است ۵ آذر ۱۴۰۳

فرماندار سرخس: ریزگرد مدارس ابتدایی روستاهای سرخس را تعطیل کرد

فرماندار سرخس استان خراسان رضوی:
🔹به دلیل گرد و غبار شدید و هجوم ریزگردها تمامی مدارس ابتدایی نوبت صبح روستاهای شهرستان سرخس یکشنبه (۵ آذر) تعطیل است.

🔴 فوری | محسن منصوری استاندار تهران اظهار کرد: درخصوص تعطیلی یا عدم تعطیلی امشب ساعت ۲۲ تصمیم گیری می شود.

🛑مدیرکل پیش‌بینی سازمان هواشناسی: شاخص آلودگی هوا در حال حاضر به ۱۵۰ رسیده و شرایط اضطراری آلودگی را به کمیته اضطرار اعلام کرده ایم.

👤صادق ضیائیان مدیرکل پیش‌بینی سازمان هواشناسی در برنامه تهران ۲۰  گفت: 

🔻در حال حاضر شاخص آلودگی هوا بر روی عدد ۱۵۴ است که از روز گذشته هشدارهای را در خصوص پایداری وضعیت هوا برای کلان شهرها  از‌جمله تهران، اصفهان و البرز صادر کرده ایم.

🔻به گفته وی شرایط اضطرار آلودگی هوا را به کمیته اضطرار آلودگی اعلام کرده ایم و این وضعیت تا پایان سه شنبه ادامه دارد .

فردا مدارس تهران تعطیل می‌شوند؟

اداره کل هواشناسی استان تهران درباره وضعیت هوای تهران در روز آینده اعلام کرد:
🔹از امروز تا دوشنبه روند تدریجی افزاش دما در سطح استان مورد انتظار است.آسمان تهران فردا (۵ آذرماه) کمی ابری تا نیمه‌ابری و غبارآلود با حداقل دمای ۶ و حداکثر دمای ۱۷ درجه سانتیگراد و طی ‌دوشنبه (۶ آذرماه) صاف تا قسمتی ابری و وزش باد، در اواخر وقت افزایش ابر و گاهی بارش پراکنده با حداقل دمای ۸ و حداکثر دمای ۱۹ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.
🔹هنوز کمیته اضطرار آلودگی هوا درباره غیرحضوری شدن مدارس برای فردا تصمیم نگرفته اند

سازمان هواشناسی هشدار آلودگی هوا در تهران و کلان شهر ها را صادر کرده است اما خبری از برگزاری جلسه کمیته اضطرار آلودگی هوا و تعطیلی مدارس در هیچ کدام از استان های تهران و کرج و اصفهان و مشهد تا این لحظه نبود با توجه به باز بودن مدارس در روز شنبه تا پایان روز شاهد افزایش شاخص های آلودگی در این شهر ها خواهیم بود حال باید منتظر اعلام تشکیل جلسه کمیته اضطرار در مورد تصمیم گیری برای تعطیل شدن مدارس برای روز یکشنبه باشیم که ایا جلسه تشکیل خواهد شد یا همچنان با خاموش کردن تابلو های نشانگر آلودگی هوا در سطح شهر ها شاخص آلودگی هوا پنهان خواهد ماند.

تصمیمات درباره تعطیلی مدارس به دلیل شاخص‌های آلودگی هوا و وضعیت هوایی نامساعد، معمولاً بر اساس تصمیمات مقامات مربوطه و کمیته‌های اضطرار هوایی اتخاذ می‌شوند. در اغلب موارد، این تصمیمات براساس شاخص‌های کیفیت هوا و توصیه‌های مربوط به سلامتی عمومی و گروه‌های حساس مورد بررسی قرار می‌گیرند.

با این حال، تصمیمات در مورد تعطیلی مدارس و اقداماتی مانند تشکیل جلسه کمیته اضطرار درباره آلودگی هوا و تأثیر آن بر سلامت عمومی اغلب بسته به شرایط زمانی و تصمیمات این کمیته‌هاست که با توجه به اطلاعات فنی و شاخص‌های آلاینده‌ها تصمیم‌گیری می‌شود.

در مواردی، اطلاعات در مورد شاخص‌های آلودگی هوا ممکن است در دسترس عموم نباشد یا تصمیمات به دلیل عدم رسمیت اعلام شوند. بنابراین، توصیه می‌شود که برای کسب اطلاعات دقیق‌تر و بروز درباره تصمیمات کمیته‌های اضطرار هوایی و اعلانات مربوط به تعطیلی مدارس، از منابع رسمی هواشناسی، رسانه‌های معتبر و اعلانات مقامات مربوطه پی‌گیری کنید.

اشتراک در
اطلاع از

1 دیدگاه
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
error: Content is protected !!