ایا فردا یکشنبه مدارس اصفهان تعطیل است 12 آذر 1403


💢 #تکمیلی

استمرار آموزش غیرحضوری در مدارس اصفهان و چند شهرستان/ دانشگاه‌ها حضوری است 

🔹مدیرکل مدیریت بحران استانداری از غیرحضوری شدن کلیه مقاطع تحصیلی در مناطق شش گانه شهر اصفهان و ۹ منطقه آموزش و پرورش در استان و آموزش حضوری در دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی در روز یکشنبه ۱۲ آذر خبر داد.

🔹باتوجه به بررسی شاخص‌های آلاینده و پیش‌بینی‌های هواشناسی، فردا یکشنبه دوازدهم آذرماه، تمامی مقاطع تحصیلی در نواحی شش گانه شهر اصفهان و مناطق آموزش و پرورش فلاورجان، پیربکران، نجف‌آباد، خمینی‌شهر، شاهین شهر، برخوار، مبارکه، زرین شهر و فولادشهر همچنان به صورت غیرحضوری خواهد بود.

🔹مهدهای کودک و پیش دبستانی در مناطق یاد شده تعطیل و آموزش در دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی نیز به صورت حضوری خواهد بود.

🔹مادران شاغلی که دارای فرزند مقطع تحصیلی ابتدایی، پیش دبستانی و مهدکودک هستند می توانند با موافقت مدیران خود به صورت دورکاری فعالیت نمایند‌.

🔹به منظور جلوگیری از آلایندگی ناشی از سوزاندن بقایای گیاهی در پارک ناژوان، مقرر شد تا اطلاع ثانوی بهره برداری از عرصه پارک جنگلی ناژوان از ساعت ۱۵ محدود و ورودی های این پارک توسط شهرداری اصفهان مسدود گردد.

🔹اجرای طرح زوج و فرد تردد خودروها از درب منزل در شهر اصفهان همچنان برقرار است و پلیس نیز با خودروهای دودزا و فاقد معاینه فنی برخورد می‌نماید.

🔹 مدارس و دانشگاه‌های اصفهان فردا یکشنبه ۱۲ آذر تعطیل شد 

منصور شیشه فروش، مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان:

🔹امروز نیز کمیته شرایط اضطرار آلودگی هوا تشکیل و مصوباتی را داشت. بر اساس این مصوبات تمام مقاطع تحصیلی آموزش و پرورش در نواحی ۶ گانه شهر اصفهان و مناطق آموزش و پرورش فلاورجان، پیربکران، نجف‌آباد، خمینی‌شهر، شاهین شهر، برخوار، مبارکه، زرین شهر و فولادشهر فردا یکشنبه ۱۲ آذر به صورت غیرحضوری برگزار خواهند شد. همچنین مهدهای کودک، پیش دبستانی و مدارس استثنایی در مناطق یاد شده تعطیل است.

🔸کلاس‌های دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی این مناطق نیز به صورت غیرحضوری و مراکز فرهنگی، ورزشی و مسابقات ورزشی نیز تعطیل خواهند بود.

فوری احتمال تعطیلی مدارس و دانشگاه های اصفهان برای فردا و پس فردا / جلسه کارگروه اضطرار آلودگی هوای اصفهان تشکیل خواهد شد

🔹 جلسه کارگروه اضطرار آلودگی هوای اصفهان دقایقی دیگر برای تصمیم گیری در مورد فردا یکشنبه ۱۲ آذر و پس فردا دوشنبه ۱۳ آذر تشکیل خواهد شد و نتایج و مصوبات جلسه به محض دریافت از طریق همین رسانه اعلام خواهد شد.

وضعیت تعطیلی اصفهان همچنان مشخص نیست

🔺با توجه به تشدید آلودگی هوای پایتخت و براساس مصوبه کارگروه هماهنگی شرایط اضطرار آلودگی هوای تهران، کلاس‌های آموزشی پیش دبستانی و مقطع ابتدایی آموزش و پرورش در کلیه مناطق شهر تهران فردا (یکشنبه ۱۲ آذر) غیرحضوری و به صورت «مجازی» دایر است. و اما برای اصفهان همچنان باید منتظر بود…

فوری مدارس ابتدایی متوسطه اول تهران فردا غیرحضوری شد

💢مقاطع کودکستان، دبستان و متوسطه اول استان تهران به غير از فیروزکوه در دو نوبت صبح و عصر فردا یکشنبه ۱۲ آذرماه غیرحضوری شد.

💢محمد غراوی معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار تهران اظهار داشت: با توجه به تشدید آلودگی هوا و در معرض خطر قرار گرفتن شهروندان، بر اساس مصوبه کارگروه هماهنگی شرایط اضطرار آلودگی هوا، فعالیت آموزشی مقاطع کودکستان، دبستان و متوسطه اول استان تهران به غير از فیروزکوه در دو نوبت صبح و عصر فردا یکشنبه ۱۲ آذرماه غیرحضوری و مجازی برگزار می شود.

شاخص کیفیت هوای اصفهان به نحوی که از نظر مقامات بهداشتی و محیط زیستی به عنوان خطرناک و ناسالم شناخته شده است. این شرایط بی‌سابقه‌ای ممکن است منجر به تعطیلی مدارس در روز یکشنبه گردد، مشابه روز شنبه که مدارس به دلیل شرایط نامناسب هوایی تعطیل شدند. به دلیل نگرانی‌های جدی نسبت به سلامت عمومی، احتمال تصمیمات اضطراری مربوط به تعطیلی مدارس در این شهر بسیار زیاد است. منتظر اطلاعیه‌های رسمی سایت خبری نیوروز باشید .

با توجه به افزایش غلظت آلاینده‌های هوا در اصفهان به دلیل سکون و پایداری هوا تا پایان هفته، منصور شیشه فروش، مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان، اظهار داشته است که جلسات کارگروه اضطرار آلودگی هوایی به طور متداوم برگزار می‌شود و مصوبات و تصمیمات لازم در این زمینه اعلام خواهد شد. با توجه به این شرایط و مصوبات این کارگروه، احتمال تعطیلی مدارس و دانشگاه‌ها در هفته جاری در اصفهان وجود دارد. بهتر است از طریق منابع موثق و رسمی اطلاعات مربوط به تصمیمات نهایی و تعطیلی مدارس و دانشگاه‌ها در این استان را پیگیری کنید.

در اصفهان نفس عمیق نکشید! تداوم آلودگی هوا در روز تعطیلی مدارس شنبه 11 آذر

🔹️آلودگی هوا در اصفهان همچنان ادامه دارد و این شهر و شهرهای اطراف آن در وضعیت بغرنجی گرفتار هستند. شهرهای خاکستری که کوه‌های اطراف آن هم دیده نمی‌شوند و مسؤولان کماکان در حال بازی با تعطیلی و بازگشایی مدارس و محدودیت‌های ترافیکی برای کاهش آلودگی هوا هستند. اما به واقع علت این حجم از آلودگی هوا چیست؟

🔹️نباید آلودگی هوا را تقصیر عوامل محیطی و هواشناسی و پایداری هوا و وارونگی هوا انداخت. تمام دنیا وارونگی هوا وجود دارد از جمله نقاطی که فصول سرد دارند، بنابراین آنچه مهم است مدیریت تولید آلاینده است که به نظر می‌رسد در این قسمت خوب عمل نکردیم و این عمل نکردن  باعث شده آلودگی در اصفهان به این وضعیت برسد.

اشتراک در
اطلاع از

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
error: Content is protected !!