علت آتش سوزی هتل هما + فیلم | ماجرای آتش سوزی هتل هما تهران اسفند ۱۴۰۳

آتش‌سوزی در هتل هما و درگیری مدیران هتل با آتش‌نشانان

دیروز، هتل همای تهران با حریقی مواجه شد که منجر به اعزام سه ایستگاه آتش‌نشانی با حدود ۳۰ آتش‌نشان به محل حادثه شد. در این حادثه، باکس ضایعات شامل پتو، زباله و موارد دیگر به آتش گرفت و دود ساختمان را احاطه کرد.

مدیر سازمان آتش‌نشانی اظهار داشت که برخی از مسئولان هتل هما با آتش‌نشانان درگیر شده و اعتراض کرده‌اند که چرا تعداد زیادی آتش‌نشان به محل حادثه اعزام شده‌اند. او بیان کرد که اگر حریق به موقع اطفا نمی‌شد، شعله‌های آتش به طبقات دیگر هم می‌گسترید.

از سوی دیگر، هتل هما از سوی آتش‌نشانان اخطار “عدم داشتن سیستم اعلان و اطفای حریق” دریافت کرده و باید دستورالعمل‌های ایمنی را اجرا کند؛ اما گزارش‌ها نشان می‌دهد که مسئولان این هتل تا کنون برای دریافت تاییدیه ایمنی اقدام نکرده‌اند.

این حادثه نشان می‌دهد که همانند بیمارستان‌ها که برای دریافت پروانه حتماً تاییدیهٔ آتش‌نشانی را باید داشته باشند، بهتر است که میراث فرهنگی نیز مجوز اماکن اقامتی را منوط به اخذ تاییدیه ایمنی آتش‌نشانی کند. این تدابیر بهبودی در امنیت و پیشگیری از وقوع حوادث مشابه را فراهم خواهد کرد و از جان و امنیت مردم محافظت خواهد کرد.

اشتراک در
اطلاع از

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
error: Content is protected !!