ازدواج جنتی در ۹۰ سالگی | عکس همسر دوم جنتی | تعداد همسران جنتی

آیت الله جنتی: زندگی خانوادگی و ازدواج های وی

این مقاله به بررسی زندگی خانوادگی و ازدواج های آیت الله احمد جنتی می‌پردازد. آیت الله جنتی تاکنون دو بار ازدواج کرده است. اولین ازدواج او در سال ۲۷ به زمان طلبگی با صدیقه مظاهری جان نثاری صورت گرفت. آنها ۴ پسر به نام‌های علی، حسن، حسین و محمد داشتند.

پس از اعلام جنگ مسلحانه توسط مجاهدین خلق علیه جمهوری اسلامی، حسین جنتی به حمایت از آنان پرداخت و با همسرش فاطمه سروری زندگی مخفیانه را آغاز کردند. اما در تاریخ ۲۳ خرداد ۶۱ توسط نیروهای سپاه پاسداران در یک حمله کشته شد. پس از این حادثه، آیت الله جنتی نوه خود را، محسن را پرورش داد که در نوجوانی در حین امر به معروف و نهی از منکر در یک سانحه رانندگی جان خود را از دست داد.

علی جنتی قبل از انقلاب از همراهان شیخ محمد منتظری در مبارزات مسلحانه بود و پس از پیروزی انقلاب در دوره‌های مختلف مسئولیت های بسیاری را برعهده داشت. از جمله ریاست صدا و سیمای استان خوزستان، استانداری خوزستان، استانداری خراسان، ریاست دفتر مرحوم هاشمی رفسنجانی، سفیر ایران در کویت و معاونت سیاسی وزیر کشور در دولت محمود احمدی نژاد. وی همچنین در دولت حسن روحانی وزیر فرهنگ و ارشاد شد.

حسن جنتی در لادان اصفهان به نجاری مشغول است و محمد جنتی کارمند سازمان تبلیغات اسلامی تهران است. همسر آیت الله جنتی، صدیقه مظاهری جان نثاری در تاریخ ۶ فروردین ۹۴ به دلیل کهولت سن و ایست قلبی درگذشت. علی جنتی در سال ۹۶ خبر ازدواج مجدد پدرش آیت الله جنتی را به دلیل تنهایی اعلام کرد.

واژه‌های کلیدی: آیت الله جنتی، زندگی خانوادگی، ازدواج، همسر، فرزندان.

آیت الله جنتی: سابقه فعالیت سیاسی و عضویت در شورای نگهبان

چکیده: این مقاله به بررسی سابقه فعالیت سیاسی و عضویت آیت الله احمد جنتی در شورای نگهبان می‌پردازد. آیت الله جنتی، قبل از انقلاب اسلامی، سه بار به زندان افتاد و به طور کلی سه ماه در زندان به سر برد. همچنین یک بار دستگیر شد و به مدت سه سال به اسدآباد همدان تبعید شد. پس از انقلاب، فعالیت سیاسی او با قبول مسئولیت‌های گوناگون ادامه یافت.

با حکم رهبر انقلاب، آیت الله احمد جنتی و سه عضو دیگر از فقهای شورای نگهبان برای یک دوره جدید ۶ ساله به عنوان عضو فقهای شورای نگهبان منصوب شدند. در پاسخ به سؤالی درباره سن آیت الله جنتی و عضویت طولانی مدت او در شورای نگهبان، عباسعلی کدخدایی، عضو حقوقدان شورای نگهبان، تأکید کرد که آیت‌الله جنتی تنها فقیه است که حکم عضویت خود را از امام خمینی ره دریافت کرده و رهبر انقلاب نیز در پایان هر دوره فعالیت فقهی شورای نگهبان، این حکم را تمدید کرده است. او افزود که آیت‌الله جنتی قدیمی‌ترین فقیه حاضر در شورای نگهبان است و بیش از ۲ دهه است که او را می‌شناسد و همکاری می‌کند. همچنین، سایر فقها و حقوقدانان نیز به هوش بالای سیاسی و پیگیری‌هایی که آیت‌الله جنتی در امور سیاسی دارد، اذعان می‌کنند.

واژه‌های کلیدی: آیت الله جنتی، فعالیت سیاسی، شورای نگهبان، حکم رهبر انقلاب، عضویت، سابقه.

اشتراک در
اطلاع از

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
error: Content is protected !!