ساعت نماز عید فطر مشهد | نماز عید فطر چگونه خوانده میشود

جزئیات برگزاری نماز عید سعید فطر در حرم مطهر رضوی

حجت الاسلام معادی، رئیس ستاد نماز جمعه مشهد:
🔹 برنامه‌های روز عید سعید فطر از ساعت ۶ صبح در حرم مطهر امام رضا(ع) آغاز می‌شود. نماز عید فطر نیز از ساعت ۶ و ۵۰ دقیقه به امامت آیت‌الله سید احمد علم الهدی، نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی اقامه می‌شود.
🔹 نماز عید سعید فطر در صورتی که هوا مساعد باشد در صحن پیامبر اعظم(ص) و در غیر این صورت با محوریت رواق امام خمینی(ره) برگزار خواهد شد./ایرنا

تشکیل ۱۹ گروه برای استهلال ماه شوال در خراسان رضوی

حجت الاسلام معادی، مسئول ستاد استهلال خراسان رضوی:
🔹 ۱۹ گروه به تعداد ۷۵ نفر مجهز به دوربین چشمی و تلسکوپ در این استان تشکیل شده است که برای استهلال ماه شوال در پایگاه‌های رصدی مستقر می‌شوند.
🔹 این گروه‌ها از غروب روز سه‌شنبه ۲۱ فروردین ماه کنونی در این پایگاه‌ها مستقر می‌شوند و نتیجه مشاهداتشان به دفتر رهبر معظم انقلاب ارسال می‌شود.
🔹 نماز عید فطر مشهد در حرم مطهر امام رضا (ع) برگزار و برنامه‌های روز عید نیز اعلام خواهد شد.

نماز عید فطر و قربان دو نماز جمعی خاص هستند که هرکدام در روزهای مخصوص خودشان، یعنی روز عید فطر و روز عید قربان اقامت داده می‌شوند. در این دو نماز، عناصری از نمازهای عادی وجود دارند، اما برخی تفاوت‌ها و مستحبات خاص دارند که در ادامه توضیح داده می‌شود:

نماز عید فطر:

1. **وقت اقامت نماز**: نماز عید فطر بعد از طلوع آفتاب و تا زمانی که قرار است نماز جماعت اقامت داده شود، برگزار می‌شود.

2. **ترکیب سوره‌ها**: در رکعت اول پس از حمد و سوره فاتحه، سوره “اعلی” و در رکعت دوم پس از حمد و سوره فاتحه، سوره “شمس” می‌خوانند.

3. **قنوت**: در رکعت اول از نماز عید فطر، قنوت وجود دارد. برخی مراجع فقهی، قنوت را برای بخشیدن گناهان و تقدیر از رحمت الهی در این نماز توصیه می‌کنند.

4. **تکبیرات**: پس از اقامت نماز، تکبیرات عیدی خوانده می‌شود که عبارتند از: “الله اکبر، الله اکبر، لا اله الا الله، الله اکبر، الله اکبر، و لله الحمد”.

 

اشتراک در
اطلاع از

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
error: Content is protected !!