اعتراض به نتایج کنکور | چگونه به نتایج کنکور اعتراض کنیم

 

فرصت دو روزه برای اعتراض به نتایج اولیه آزمون سراسری

🔹 داوطلبان آزمون سراسری سال ۱۴۰۲ درصورت نیاز به درخواست بررسی مجدد نمره کل سابقه تحصیلی، حداکثر تا دو روز فرصت دارند به درگاه الکترونیکی وزارت آموزش و پرورش مراجعه کنند.

 

آغاز مهلت اعتراض به سوالات نوبت دوم کنکور سراسری ۱۴۰۲

💠مهلت اعتراض داوطلبانی که نسبت به سوال و یا کلید اولیه سوالات نوبت دوم کنکور سراسری 1402 دارند، آغاز شد. داوطلبان می توانند تا روز 24 تیر به سیستم پاسخگویی سازمان سنجش به نشانی request.sanjesh.org ، مراجعه کرده و اعتراض خود را جهت بررسی این سازمان ثبت نمایند.

⏰مهلت ارسال درخواست: تا 24 تیر 1402

 

مهلت اعتراض داوطلبان، پس از انتشار دفترچه سؤالات و کلید نوبت دوم کنکور روی سایت سازمان سنجش، پایان می‌یابد.

 

اعتراض عباس عبدی به سهمیه دادن، تقلب و توصیه در کنکور؛ حساسیت عمومی در برابر فساد به کلی زایل شده

عباس عبدی در روزنامه اعتماد نوشت:

🔹️یکی از اتفاقاتی که اثرات منفی بسیاری داشت، تقلب در کنکور سال گذشته بود. متاسفانه مسئولان کشور از میزان اهمیت کنکور برای جوانان درکی واقعی ندارند یا اگر هم دارند، برایشان اهمیتی ندارد.

🔹️حساسیت‌های عمومی در برابر تقلب و فساد به کلی زایل شده است و با منع حق اعتراض و نیز فقدان نهادهای موثر رسیدگی‌کننده، کم‌کم شاهد آن شد‌ه‌ایم که حق تقلب هم به رسمیت شناخته شود. پس از افزایش سهمیه‌ها، وارد مرحله توصیه‌های افراد ویژه برای پذیرش رد‌شدگان شدیم و اکنون چشم همه به سهمیه یا رسمیت دادن به تقلب نیز روشن شده است.

 

اعتراضات به سوالات نوبت دوم آزمون کنکور سراسری سال ۱۴۰۲ به عنوان یک مساله مهم و حساس مطرح شده است. به گزارش وب‌سایت سازمان سنجش، داوطلبانی که با محتوا یا پاسخ‌های ارائه شده در کلید اولیه سوالات این آزمون اعتراض دارند، می‌توانند در بازه زمانی ۲۱ تا ۲۳ تیر ماه، به سیستم پاسخگویی سازمان به نشانی request.sanjesh.org مراجعه کنند و اعتراض خود را ثبت نمایند.

این اقدام به منظور ایجاد امکانی برای داوطلبان به منظور بررسی دقیق‌تر و صحیح‌تر پاسخ‌های ارائه شده در آزمون و تضمین حق اعتراض برای آن‌ها انجام می‌شود. تحت این روند، پس از مراجعه به سیستم پاسخگویی سازمان سنجش و ثبت اعتراض، پرونده‌های اعتراضی مورد بررسی و ارزیابی قرار می‌گیرند تا در صورت نیاز، پاسخ‌ها و نمرات مجدداً اصلاح شده و اعلام گردد.

با این اقدام از سوی سازمان سنجش، تلاش برای ایجاد شفافیت و عدالت در فرآیند آزمون و ارائه فرصتی برای داوطلبان به منظور اعتراض به نتایج و پاسخ‌ها را مشاهده می‌کنیم. این امر نشان از اهمیت و توجه به نظرات و انتقادات داوطلبان در جهت بهبود فرآیند آزمون و ارتقاء کیفیت آموزش است.

اشتراک در
اطلاع از

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
error: Content is protected !!