تاریخ شروع و پایان ماه رمضان ۱۴۰۳ | تاریخ شروع ماه رمضان 1403

تاریخ شروع و پایان ماه مبارک رمضان در سال ۱۴۰۲

ماه مبارک رمضان، یکی از مهم‌ترین ماه‌های تقویم اسلامی است که هر ساله با فرا رسیدن آن، برای مسلمانان در سراسر جهان فرصتی برای پیوستن به عبادت، تفکر و خیرخواهی فراهم می‌آید. در سال ۱۴۰۲ هجری شمسی، تاریخ شروع و پایان ماه رمضان و همچنین عید فطر، یک دوره مهم از تجربه مذهبی و فرهنگی مسلمانان بود.

تاریخ شروع ماه رمضان در سال ۱۴۰۲ هجری شمسی، سه‌شنبه 22 اسفند بود. این روز، همان ابتدای ماه مبارک بود که مسلمانان در سراسر جهان با آغاز این ماه پر برکت، به روزه‌داری، عبادت و اجتناب از گناهان می‌پرداختند. این فرصت معنوی، برای پرسش از خداوند و نزدیک‌تر شدن به او، بسیار ارزشمند بود.

در پایان، ماه مبارک رمضان با فرا رسیدن چهارشنبه 22 فروردین، به پایان رسید و عید فطر فرا رسید. این عید، به عنوان نشانه پایان دوره‌ای از روزه‌داری و عبادت، برای مسلمانان جشن و شادی بود. در این روز، مسلمانان به صلاح و احسان، افطار با عزیزان و تحقق امید به رحمت و بخشش الهی می‌پرداختند.

به طور خلاصه، ماه مبارک رمضان در سال ۱۴۰۲ هجری شمسی با شروع در سه‌شنبه 22 اسفند و پایان در چهارشنبه 22 فروردین، دوره‌ای از روزه‌داری، عبادت و نزدیکی به خداوند بود که با فرا رسیدن عید فطر به پایان رسید.

اشتراک در
اطلاع از

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
error: Content is protected !!