عفو رهبری عید فطر | عفو عید فطر ۱۴۰۳ شامل چه کسانی میشود

عفو فعالان محیط زیستی زندانی به مناسبت عید فطر

🔹بر اساس اخبار رسیده به امتداد، فعالین محیط زیست محبوس در زندان اوین مشمول عفو عید فطر شده‌اند.

🔹نیلوفر بیانی، سپیده کاشانی، طاهر قدیریان و هومن جوکار چهار فعال محیط‌زیستی هستند، که مورد عفو قرار گرفته اند.

🔹در تماس امتداد با حجت کرمانی وکیل این زندانیان، او ضمن تایید این خبر گفت که موضوع عفو به موکلین او اطلاع داده شده و پس از اعلام به اجرای احکام آنها ازاد خواهند شد.عفو فعالان محیط زیستی زندانی به مناسبت عید فطر است.

عفو رهبری به مناسبت عید فطر: موافقت با تخفیف مجازات بیش از ۲ هزار نفر از محکومان

با فرا رسیدن سال نو و عید فطر، یکی از خبرهای مهمی که از سوی رهبری جامعه اسلامی اعلام شد، موافقت با درخواست رئیس قوه‌ی قضائیه برای عفو، تخفیف و تبدیل مجازات بیش از ۲ هزار نفر از محکومان محاکم بود. این تصمیم، با هدف ایجاد افتراق مثبت و ایجاد فضایی متراحم برای جامعه در این روزهای پربرکت به عنوان نشانه‌ای از مهربانی و ارادت به مردم اعلام شده است.

به گزارش معاون قضایی قوه قضائیه، از جمله ۲۱۲۷ نفر مشمول این تصمیم، ۸۵۸ نفر مورد عفو و تخفیف مجازات قرار گرفته‌اند و پرونده آنها به خاتمه رسیده و به آزادی رسیده است. همچنین، ۱۲۶۹ نفر دیگر نیز از تخفیف مجازات برخوردار شده‌اند.

تصمیمات این عفو شامل محکومان از مختلف گروه‌ها و زمینه‌ها بوده است؛ از جمله افراد ، زنان، اتباع بیگانه، محکومان امنیتی و کودکان زیر ۱۸ سال. بدیهی است که این تصمیمات، با هدف تسهیل در راه اصلاح و بازگشت به جامعه برای این افراد اتخاذ شده است.

باید دید که این تصمیمات تاثیر مثبتی در جامعه داشته باشند و به کاهش بار جرمی و ارتقاء ارزش‌های اخلاقی و انسانی در جامعه کمک کنند. امیدواریم که این اقدامات، قدمی مهم در جهت ساخت یک جامعه عادلانه و پویا باشد و به تعالی و بهبودی مردم عزیز ایران کمک کند.

اشتراک در
اطلاع از

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
error: Content is protected !!