ایا فردا اینترنت قطع میشود | ایا اینترنت جهان فردا قطع میشود | ایا قطع اینترنت صحت دارد ۱۴۰۳

به تازگی خبری درباره قطعی اینترنت برای مدت‌های طولانی در برخی رسانه‌ها منتشر شده است که ادعا می‌کند فیزیکدانی به نام تامیتا اسکاو این موضوع را پیش‌بینی کرده است. این خبرها به شکلی ناقص و بی‌اساس ادعا می‌کنند که اینترنت جهانی در راه است که به مدت ماه‌ها یا حتی هفته‌ها قطع شود. اما ادعای دقیق و واقعیت این خبر تحت سوال است. تامیتا اسکاو که یک محقق در زمینه هواشناسی فضایی است، در توضیحات خود اشاره کرده است که هر گونه قطعی اینترنت باعث افزایش شدید شفق‌های قطبی و مشکلاتی در دریافت امواج رادیویی و سیستم‌های مانند GPS می‌شود. خبرهای مشابه در گذشته هم از طرف برخی رسانه‌ها مطرح شده بود که مورد ارزیابی و تحلیل Space قرار گرفته و ادعاهای آنها با توجه به اطلاعات علمی موجود رد شده است. به طور خلاصه، ادعاهای مبنی بر قطعی اینترنت جهانی برای مدت طولانی توسط تحقیقات و مطالعات علمی تایید نشده است.

ناسا ادعا کرده است که مدل‌های فضایی آنها یک پرتاب جرم هاله‌ای خورشیدی را تشخیص داده‌اند که ممکن است با زمین برخورد کند و احتمالاً توفان خورشیدی، شفق‌های قطبی، و حتی قطع اینترنت جهانی را به مدت هفته‌ها یا ماه‌ها به همراه داشته باشد. این اصطلاح “توفان خورشیدی” به معنای ورود ذرات بارانی به جو زمین است که ممکن است اثراتی همچون افزایش شدید شفق‌های قطبی و اختلال در شبکه‌های برق و ارتباطات را به همراه داشته باشد.

اما، در مورد این توفان خورشیدی ضربه بزرگی انتظار نمی‌رود و تأثیرات آن به طور عمده در عرض‌های جغرافیایی بالا، به خصوص در مناطقی که دارای شفق قطبی هستند، قابل مشاهده خواهد بود. این فوران خورشیدی دارای مسیری برای عبور از کنار زمین است و برخی از تحلیل‌ها نشان می‌دهد که بخش زیادی از آن بدون برخورد با زمین عبور خواهد کرد.

بعضی از کارشناسان نیز می‌گویند که یک پرتاب جرم هاله‌ای قوی می‌تواند با افزایش بار بر کابل‌های اینترنتی زیردریایی، منجر به یک “آخرالزمان اینترنتی” شود و دسترسی به اینترنت را در برخی مناطق جهان برای مدت طولانی‌تری قطع کند، هرچند تا به حال چنین موضوعی رخ نداده است و ممکن است تأثیرات و ادعاها بیشتر از آنچه که پیش‌بینی شده اند، نباشد.

 

واکنش آذری جهرمی به خبر احتمال قطع اینترنت

🔹️محمدجواد آذرى جهرمى در واكنش به خبر هندوستان تايمز مبنى بر قطع اينترنت جهان در پى طوفان خورشيدى نوشت: طوفانهای خورشیدی هنوز اینقدر هوشمند نشده‌اند که صرفا به زیرساختهای الکترونیکی اینترنت در دنیا ضربه بزنند و با تجهیزات الکترونیکی نظامی، بهداشتی و … رفتار دوستانه‌ای داشته باشند.

🔹️خبر قطع اینترنت در دنیا به دلیل طوفانهای خورشیدی در فردا، به نظر مبنا ندارد

 

ادعای ناسا: احتمالا فردا اینترنت جهان به مدت هفته‌‌ها یا ماه‌‌ها قطع شود

هندوستان تایمز:

🔻مدل‌های سازمان فضایی «ناسا» یک پرتاب جرم هاله‌ای خورشیدی (CME) را ردیابی کرده‌اند که تا حدی در جهت زمین قرار دارد و ممکن است فردا ۳۰ نوامبر (۹ آذر ماه) با زمین برخورد کند.

🔻برخوردی که می‌تواند موجب توفان خورشیدی، شفق‌های قطبی و حتی قطع اینترنت جهان به مدت هفته‌ها یا ماه‌ها شود.

اشتراک در
اطلاع از

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
error: Content is protected !!