ایا سامانه سماد هک شده | ایا سامانه مدیریت دانشجویی هک شده است

گویا سماد(سامانه مدیریت دانشجویی) هم هک شده

دیگه از شماره تلفن و رفت و آمد و بنزین تا معده و خورد و خوراک مردم و اطلاعات دانشجو و…
مثل آب خوردن به سرقت میره
و برخی دنبال صیانت اند
البته نه صیانت واقعی از اون صیانت ها که خودش‌و معنیش فرق داره:/

عنوان: حمله به سامانه مدیریت دانشجویی: سماد هک شد!

در یک اتفاق ناگوار و جدید، سامانه مدیریت دانشجویی، یا همان سماد، هدف یک حمله سایبری قرار گرفته و داده‌های حساس از شماره تلفن‌ها و رفت و آمدها تا اطلاعات مرتبط با بنزین، معده و حتی خورد و خوراک مردم، چون آب به سرقت می‌رود.

اطلاعات دانشجویان نیز از این حمله تضرر دیده و برخی از این داده‌ها به دست افراد ناشناخته رفته است. این حادثه موجب نگرانی و حس ناتوانی در جامعه دانشگاهی شده است.

گزارشات حاکی از این است که برخی از افراد تلاش دارند تا از این حادثه جلوگیری کنند و صیانت لازم را انجام دهند. اما این نه صیانتی است که معمولاً در جوامع به معنای واقعی از آن یاد می‌شود؛ بلکه تلاش برای مقابله با پیامدهای حمله سایبری و جلوگیری از آسیب‌های بیشتر به داده‌های حساس است.

از سوی دیگر، تحقیقات در حال انجام است تا علت و نحوه نفوذ این حمله سایبری به سامانه مدیریت دانشجویی کشف شود. افراد وابسته به این سامانه در حال بررسی امنیت و به‌روزرسانی سیستم هستند تا جلوی وقوع حوادث مشابه گرفته شود.

این حادثه به وضوح نشان از ضرورت توجه به امنیت داده‌ها و سیستم‌های مدیریت اطلاعات دانشجویی دارد. از تمامی دانشجویان و اعضای جامعه دانشگاهی خواهش می‌شود که اقدامات امنیتی لازم را انجام دهند تا از وقوع حوادث مشابه جلوگیری شود و اطلاعات شخصی و مهم خود را حفظ کنند.

اشتراک در
اطلاع از

1 دیدگاه
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
error: Content is protected !!