زمان واریز حقوق جانبازان بانک دی ۱۴۰۳ | حقوق مستمری بگیران بنیاد شهید کی واریز میشود

⭕️جهت اطلاع ایثارگران عزیز از علت عدم واریز حقوق

✅پاسخ یک مسئول در بنیاد به ir_isaar در مورد علت عدم واریز حقوق ایثارگران بنیاد:

📌حقوق بنیاد و ۲۰ دستگاه دیگر بدلیل مشکل در سیستم پایای بانکی تا کنون پرداخت نشده که همه پیگیر رفع مشکل هستند که حقوق عزیزان امروز واریز شود

#حق_پرستاری #معلولان یک دهم حق پرستاری جانبازان؛ ضرورت تعمیم «دستورالعمل حق پرستاری‌ جانبازان» به «معلولان»

💢حق پرستاری سال ۱۴۰۳ #جانبازان تعیین شد و بر این اساس به جانبازان با #شدت_معلولیت خفیف از ۳ میلیون و ۵۹۱ هزار تومان تا جانبازان با شدت #معلولیت_خیلی_شدید مبلغ ۲۱ میلیون و ۵۴۶ هزار تومان حق پرستاری پرداخت خواهد شد. (جزئیات (https://www.shenasname.ir/?p=61202))

🔻حق پرستاری جانبازان بر اساس میزان K و حداقل #حقوق و #دستمزد #کارگران مصوب وزارت کار و امور اجتماعی در هر سال محاسبه می‌گردد. (حداقل دستمزد در سال جاری ۷ میلیون و ۱۶۶ هزار تومان تعیین شده است)

🔻با بررسی مصوبه “تعیین حق پرستاری سال 1403 جانبازان” نابرابری‌های آشکار و قابل توجهی در نحوه تعیین و پرداخت حق پرستاری جانبازان و #معلولان مشاهده می‌شود.

🔻در حالی که جانبازان بر اساس شاخص‌های معین و دستورالعمل، حق پرستاری نسبتا مناسبی دریافت می‌کنند #سازمان‌_بهزیستی چنین الگو و شاخص و دستورالعمل درستی را ملاک و معیار خود قرار نمی‌دهد و از همین رو حقوق #افراد_دارای_معلولیت تضییع می‌گردد.

🔻تفاوت فاحش بین حق پرستاری جانبازان و معلولان؛
در حالی که حق پرستاری جانبازان تا ۲۱ میلیون تومان برای سطوح مختلف معلولیت در نظر گرفته شده، حق پرستاری معلولان تنها ۲ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان و معادل یک دهم حق پرستاری جانبازان است در صورتی که نیازها و هزینه‌های هر دو گروه یکسان می‌باشد.

🔻تفاوت در نحوه پرداخت:
حق پرستاری در جانبازان متناسب با شدت معلولیت و حتی به اعضای خانواده آنها نیز پرداخت می‌شود. اما حق پرستاری در معلولان فقط به معلولیت شدید و خیلی شدید تعلق می‌گیرد و معلولان متوسط و خفیف  و همچنین معلولیت بینایی و شنوایی از حق پرستاری محروم هستند و حدود ۲۰۰ هزار نفر از معلولان واجد شرایط نیز پشت نوبت حق پرستاری قرار دارند. این تبعیض آشکار، حق بسیاری از معلولان را ضایع می‌کند.

🔻تفاوت در زمان پرداخت:
حق پرستاری جانبازان در ابتدای هر سال و برمبنای حداقل حقوق و دستمزد تعیین و پرداخت می‌شود، اما حق پرستاری معلولان بدون لحاظ حداقل حقوق و دستمزد و چند ماه پس از آغاز سال جدید تعیین و پرداخت می‌شود. در دو سال اخیر، مابه‌التفاوت آن به سال‌های بعد منتقل شده است. این موضوع مشکلات زیادی را برای معلولان و خانواده‌هایشان ایجاد می‌کند.

❓آیا ایران در گزارشات خود به کمیته #کنوانسیون حقوق افراد دارای معلولیت( CRPD) #سازمان_ملل ، به این موارد اشاره می‌کند؟! پاسخ ایران به این سوال که «چرا بین دو گروه دارای #معلولیت که نیازها و هزینه‌های یکسانی دارند، این همه تفاوت پرداختی وجود دارد؟» چیست؟!

⚠️ضروری است سازمان #بهزیستی برای رفع نابرابری‌های موجود «دستورالعمل پرداخت حق پرستاری جانبازان» را برای معلولان تحت پوشش خود اعمال نماید.

🔻بدیهی‌ است بیان موضوع مذکور، مخالفت با مبالغ پرداختی به جانبازان عزیز نیست؛ بلکه انتقاد از عدم تعمیم دستورالعمل «پرداخت حق پرستاری جانبازان» به سایر افراد دارای معلولیت توسط سازمان بهزیستی است.

اشتراک در
اطلاع از

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
error: Content is protected !!